První zmínky o Křeslicích se datují do 14. století, avšak osídlení zřejmě vzniklo podstatně dříve. Nejstarší dochované písemné zprávy pocházejí z časů českého krále Jana Lucemburského. Obec má ojedinělé jméno, výhodné svou výlučností. V celých Čechách se neopakuje a na Moravě se objevuje pouze jednou. Původně byla obec rozdělena na dva díly, Horní a Dolní Křeslice, z nichž jedna část připadala do sféry vlivu feudálních majitelů Průhonic a druhá církvi, a tak se vyvíjely jako samostatné obce.
Husitské bouře postihly i Křeslice, ale přesné zprávy chybějí, nicméně v okolí jsou dokumentovány vypálené dvory, zničené rybníky i vinice. Dvě části Křeslic se vyvíjely v průběhu dalších století nerovnoměrně, byly na nich patrné válečné vřavy, zvláště třicetiletá válka. V 18. století se obě části Křeslic spojily a nadále podléhaly Průhonickému panství. V roce 1848 po zrušení roboty a vrchnostenských úřadů byly obce spojovány do vyšších politických celků, v jejichž rámci si volily svoje samosprávy. Sjednocená obec Křeslice byla dále spojena s Újezdem a Kateřinkami do jedné obce politické.
Před postavením okresní silnice v roce 1879 procházela křeslickou obcí krkolomná cesta. Nejbližší železniční stanicí se stala Uhříněves a od roku 1926 Horní Měcholupy. V 30. letech vedla již ke Křeslicím moderní okresní silnice, v roce 1931 byla zřízena soukromá autobusová linka Velké Popovice - Královské Vinohrady, která projížděla také Křeslicemi. Elektrizace byla provedena v roce 1928 a zároveň bylo zřízeno veřejné osvětlení obce.
Také spolkový život se začátkem minulého století postupně rozvíjel. V roce 1902 zde vznikl sbor dobrovolných hasičů. V roce 1918 byla zahájena činnost Sokola.
V roce 1922 zde byl slavnostně odhalen pomník, který zřídili pozůstalí po padlých vojínech, a byl předán obci. Na základě pozemkové reformy byla od r. 1923 částečně rozparcelována půda a pozemky byly získány k některým hospodářstvím. Do života obce, právě tak jako celé republiky, zasáhly politické spory a posléze druhá světová válka. Po druhé světové válce se začal postupně rozbíhat život v okupaci zastavený, po roce 1948 se i zdejších rodin dotklo převzetí majetku Státními statky a rybníky se sídlem v Benešově.
V roce 1974 byla, do té doby samostatná obec Křeslice připojena k hlavnímu městu Praze, v letech 1971 a následujících měnila krajina kolem Křeslic vzhledem ke stavbě rozsáhlých sídlištních komplexů Jižní Město a Horní Měcholupy - Petrovice svou tvářnost.
Doprava byla změněna zprovozněním trasy C pražského metra do stanice Háje v roce 1980, na niž navázaly autobusové linky MHD, jež částečně ovlivnily dojíždění z Křeslic do centra Prahy.
Po volbách do místního zastupitelstva v roce 1994, kdy byla přijata koncepce rozvoje, došlo k významným změnám. Byla vybudována kanalizace, dobudován vodovod, provedena plynofikace a vznikly nové trafostanice. Došlo k mnoha úpravám parkových a přírodních ploch. Od roku 1999 dochází k dynamickému rozvoji obytné zástavby formou rodinných domů. Zároveň je dbáno na zachování přírodního charakteru celého území a na zachování a rozšiřování rekreačních ploch zeleně.